SIGNILD valmis Soomes Summas 1961. a kuulsa laevameister N. Seppälä käe all. Laev on 13 m pikk ja 4 m lai. Esialgu teenis ta Soome sisevetel kaubalaevana ja hiljem ehitati ümber reisimiseks. 2018. a jõudis laev Tartusse ning läbis põhjaliku uuenduskuuri, et pakkuda Emajõel, Võrtsjärvel ja Peipsil parimaid sõidukogemusi. Laevas on olemas kõik vajalik: päiksetekk, salongid laudadega, saun, tualettruum ja kööginurk. Sõidul on võimalik osta jooke ja suupisteid. Kaasas on madrus-reisisaatja, kes tutvustab ümbruskonda ja laeva, oskab vastab teie küsimustele ning abistab vajadusel. Laev mahutab 30 inimest.
Regulaassõitude piletid on müügil kohapeal.
Muude sõitude tellimiseks täitke meie broneerimisvorm või kirjutage info@estriver.ee ja võtame teiega ühendust esimesel võimalusel või helistage telefonil 53401033.
Artiklid:
Tartu Postimees – Biitlite-eelne puulaev hakkab mõõtma Emajoe vooge
Tartu Postimees – Emajõel algas laevasõiduhooaeg
Videod:
JÕEOBU on armas väike paatmaja, mille vööris on päevitustekk ning ahtris saun ja ruumikas grillimaja. Jõeobu mahutab 11 reisijat.
Paadi keskosas paikneb 12 ruutmeetri suurune elutuba, kambüüs ja roolikamber. Nurgadiivanist saab paari käeliigutusega nelja inimese magamisase. Veel kuni viis inimest mahub magama elutoa põranda alla ehk trümmi. Ruumi kütab väike Norra ahi. Kööginurgas on kraanikauss ja gaasipliit ning Jõeobu trümmis peitub 60 liitri suurune joogiveemahuti. Kui mootor töötab, siis voolab kraanist kuuma nõudepesuvett.
Teenused: grillimine Emajõel, loodusretked, kalapüügiretked, jõhvikaretked, jahiretked, ornitoloogiaretked, ajaloomatkad, pereüritused, poissmeesteõhtud, tüdrukuteõhtud, sünnipäevad, pulmaaastapäevad, koosolekud, koolitused, nõupidamised, minikonverentsid
Koduleht: https://paatmaja.weebly.com
Video: Drooniga Emajõel
Artiklid:
Vooremaa – Mees, kes tunneb hästi jõgesid
Tartu Postimees – Tiit Uibo ehitas rooliga maja ja ristis selle Jõeobuks
Revolutsiooni eest Soome põgenenud suurvürst Kirill Vladimirovitš (tsaar Aleksander II nõbu ja peale tolle tapmist ka Romanovite troonijärglane) tellis tollasest Soome kuulsaimast A. Ahlströmi Pirtinniemi laevatehasest Varkauses endale esinduslaeva. Laev sai keiserliku perekonna esinduslaeva („Штандартъ“) järgi nimeks „Standard“. Paraku järgnes Veebruarirevolutsioonile oktoobripööre, vürst Kirill rändas edasi Saksamaale ja sealt Prantsusmaale ning 1922 valminud laev jäigi välja ostmata. Pikaks ajaks sai alusest tolleaegse Ahlströmi kontserni (sel ajal Soome suurim ettevõte) peadirektori Walter Ahlströmi lõbusõidulaev, kus võõrustati tähtsaid kodu- ja välismaiseid külalisi. Talvesõja puhkedes ähvardas laeva oht sattuda sõjakeerisesse. Tänu Ahlstömi lähedasele sõprusele Mannerheimiga õnnestus laev suure sõja lõpuni ära peita ja niimoodi säilitada. Viiekümnendatel aga muutus nimi veidi lihtrahvalikumaks „SANDRA D-ks“ ja laev ise liinilaevaks. Esialgne diiselmootor asendati uuega ning salongi ja päikesetekile paigutati reisijaistmed. 1975. a. tehti Sandrale suurem kereremont, millega kaptenisild liikus mõnevõrra ettepoole ning muudeti tekiehitust. Aastal 1987 võttis laeva enda hoole alla Soome laevanduse grand old man Ari Kautto, kes hakkas sellega Porvoos korraldama lõbureise. Nüüdseks on Ari Kautto jäänud laeva haldamiseks liiga vanaks ning seetõttu otsustas ta aastal 2019 laeva müüa. Soomes ei ole seni leidunud entusiasti, kes oleks võtnud ette saja-aastase laeva taastamise. Nii sattuski Sandra aastal 2021 Eestisse.
Laev on kantud ka Soome ajaloolise tähtsusega laevade nimestikku, Eestis saaks temast vanim käigusolev laev (seni on seda 1926 ehitatud kahvelkuunar „Hoppet“). Sandra ajalooline taust annaks võimaluse Soome külalistele leida Tartust eest midagi kodust ning ka teistele lähemalt ja kaugemalt tulijaile astuda tõeliselt vana ja uhke laeva pardale.
Ajalooline laev Sandra on plaanis täielikult renoveerida, sh
* laiendada päiksetekki
* taastada esinduslik sisesalong
* ehitada välja laevakohvik
* rajada lasteala
* kaasajastada kogu sisustus vastavalt tänapäevastele ohutusnõuetele ning
* teha laev mugavamaks ja ligipääsetavamaks eri vanusegruppide ning erivajadustega inimestele.
Otsuse renoveerimise toetamiseks on teinud ka EAS.
Sandral on Soomest saadud kere ülevaatuse akt järgnevaks kümneks aastaks, laev on tehniliselt sõidukorras. Laev vajab kaasajastamist sisult ja vaja on teha mõningaid renoveerimistöid, et vastata tänapäeva Euroopa kliendi nõudlikule maitsele.
Pikkus 25 m, 88 reisijakohta. Laev saab ka aastal 2022 toimuva avaliku nimekonkursiga endale uue nime.
Artiklid:
Tartu Postimees 2021 – laeva ost Soomes
Tartu Postimees 2022 – Emajõel hakkab kurseerima 100 aasta vanune kruiisilaev
Eesti Päevaleht 2022 – Soomest jõudis Eestisse sajandivanune mootorlaev
Videod:
Reporter 2021 – Emajõele jõudis väärika ajalooga ja ligi sada aastat vana reisilaev
Aktuaalne kaamera 06.04.2022 – Soomest jõudis Tartusse sajandivanune mootorlaev